Insetto - Uw expert op het gebied van insectenbescherming met eigen productie Contact

FAQ


Veel gestelde vragen en onze antwoorden.
Hier vindt u antwoord op uw vragen over horren en horren.
Voer gewoon een zoekterm in.
Gebruik delen van woorden, bijvoorbeeld insectenwerend middel in plaats van de kleur van de rolgordijnkast.

Je antwoord vind je hier:

Ja, meet de vouw inclusief de rubberen afdichting en druk deze tijdens het meten zachtjes samen met je vingers. Dit is belangrijk zodat de bevestigingen in de juiste maat geleverd worden en de hor goed op zijn plaats zit.
Al onze artikelen, waarvoor u een meting moet doen en invoeren voor de configuratie, worden op maat gemaakt. Voor fittingen en "lucht" maken we automatisch maataftrek. Alleen bij sommige systemen en montagetypes moet je zelf iets optellen of aftrekken van de afmetingen. Dit wordt dan op de pagina beschreven. Indien dit niet uitdrukkelijk gewenst is, gelieve dan niets te verwijderen of er iets aan toe te voegen!
De dagkant is het binnenwandoppervlak voor het raamkozijn - d.w.z. het wandoppervlak / het gat waarin het raam zich bevindt. Zegt het z. B. "Meet de dagkant precies", meet vervolgens de dagkant / het gat van de rechter- naar de linkerkant van de muur, evenals het gebied tussen het plafond en de vensterbank (of vloer, voor deuren) van een raamopening met een rolmaat. Bij dakramen komt de dagkant overeen met het binnenoppervlak aan de zijkanten van de dakraamopening (bij dakramen vaak voorzien van gipsplaat of panelen).
U moet zelf beslissen op basis van de montage-instructies, rekening houdend met uw handmatige vaardigheden. Wij leveren alleen de hor (uiteraard met montagehandleiding en toebehoren). Het is het beste om te letten op de beschreven moeilijkheidsgraad, die bij de artikelen wordt weergegeven op de overzichtspagina van de producten (voor leken, doe-het-zelvers of professionals).
De benodigde accessoires worden automatisch bepaald door het selecteren van het type in de configurator, die bij de levering is inbegrepen. Afhankelijk van de opties die tijdens het bestelproces zijn geselecteerd, zijn de accessoires al geheel of gedeeltelijk voorgemonteerd of zitten ze in een accessoiretas. Alleen bij de bevestigingsdeuvels kan het nodig zijn dat u zelf speciale deuvels bij de bouwmarkt haalt. Dit kan het geval zijn bij speciaal metselwerk (bijv. cellenbetonwand) of wanden met holtes (bijv. gipsplaat - vaak het geval in het dakgebied). Wij leveren alleen universele pluggen, die voor de meeste toepassingsgebieden voldoende zijn.
Ja. Er zijn uitzonderingen, maar de meeste rolgordijnsystemen bieden de mogelijkheid tot frontale montage. Dit geldt zowel voor de montage op de buitenmuur als op het dakhelling. Let bij het selecteren van het type in de configurator vooral op de aanduiding "V-F -...", omdat de "F" in het type staat voor het woord frontaal.
Ja. Houd er echter rekening mee dat het mogelijk moet zijn om uw raam te openen om schoon te maken! Als je een hor in het dakraam monteert, kan dit bij puur scharnierende ramen, ramen die alleen naar binnen maar niet naar buiten geopend kunnen worden, problematisch zijn. Het is daarom vaak aan te raden om het rolgordijn buiten de dagkant te bevestigen, dus frontaal op het schuine dak, en zo de dakuitsparing als het ware te "verbouwen". Of u gebruikt een horframe type StarlineFix met borgpennen, omdat deze binnen een minuut eenvoudig te verwijderen is.
Bijna al onze horren zijn gemaakt van glasvezel, dat is gecoat met PVC (polyvinylchloride) ter bescherming tegen UV-straling en het weer. Maar er zijn ook netten van polyester (bijvoorbeeld ons pollenbeschermingsnet PollProtection). Wat betreft de zichtbaarheid kan gesteld worden dat het (antraciet)grijze glasvezeldoek dat wij standaard gebruiken zeer doorschijnend is. Afhankelijk van de lichtomstandigheden valt het vaak nauwelijks op. Daarnaast bieden wij voor veel rolgordijnsystemen optioneel een extra zwart of zeer fijn en transparanter transparant doek aan. In het StarlineFix-systeem wordt het heldere doek aangeboden als "Clear fabric TopView", in de framesystemen wordt het gewoon "ClearScreen" genoemd. Het net in onze plisségordijnen is een zogenaamd accordeonnet met opvouwbare look in het zwart, dat niet oprolt maar opvouwt als een accordeon. Belangrijk: De klamboes zijn GEEN zonwerende netten! De klamboes moeten een zo goed mogelijk doorzicht bieden en zijn niet geschikt als bescherming tegen de zon!
Materiaalmoeheid is relatief laag bij de geboden kwaliteit. Toch worden onze systemen in veel gevallen veelvuldig gebruikt en vaak het hele jaar door blootgesteld aan het weer. Daardoor is een zekere mate van materiaalslijtage normaal en niet te voorkomen. Mocht dit met een van onze systemen gebeuren, neem dan even contact met ons op en dan zoeken we samen naar een oplossing. Afhankelijk van de leveringsdatum van het systeem, het versleten onderdeel, de periode sinds installatie, etc., zullen wij met u verduidelijken of het een garantie- of garantiegeval is of niet en wat wij voor u kunnen doen. Vrijwel alle reserveonderdelen kunt u gemakkelijk direct in de onlineshop of, als ze niet in de onlineshop te vinden zijn, direct bij een van onze medewerkers bestellen. Bij veel van onze modellen hoeft u geen compleet nieuw systeem te bestellen als het materiaal versleten is, u hoeft alleen het reserveonderdeel te vervangen.
Neem gerust contact met ons op en dat kan via e-mail of telefoon. De bijbehorende contactmogelijkheden vindt u op onze website onder de link "Contact". Wij zijn hier om te helpen.
Stuur ons dan een e-mail met uw vraag of bel ons. U vindt onze contactgegevens op de website onder de link "Contact".
Ja, alle horsystemen hebben zijgeleiderails. Als dit niet het geval zou zijn, zouden het net en de handgreep niet kunnen worden geleid en zouden de muggen ook aan de zijkant van het rooster doorkomen. Hetzelfde geldt voor deuren (de geleider wordt dan logisch boven en onder bevestigd.
Als de vensterbank zijdelings niet over de uitsparing van uw dakraam uitsteekt, dan kunt en moet u de zijgeleidingsrails van de hor tot aan de knie laten zakken. Verplaats vervolgens het slot (ook wel "basis" genoemd) naar het punt waar de borstel van de handgreep op de vensterbank moet rusten. Dit kan bij bijna alle insectenrolgordijnsystemen met uitzondering van het StarlineFix insectenrolframe.
De insectenrolgordijnsystemen zijn i. NS. Meestal open of gesloten, want een halfopen hor heeft uiteindelijk weinig zin.
Een automatische sluiting is vooral handig als je het vliegenrolgordijn heel vaak moet openen en sluiten (bijvoorbeeld om bloemen water te geven op de vensterbank). Voordeel is dat u de greeplijst niet in de eindstand hoeft te hangen door deze te kantelen, maar dat het rolgordijn zichzelf in de eindstand vergrendelt (bijv. bukken is niet nodig bij deurjaloezieën die van boven naar beneden gesloten zijn). Door de greeplijst weer naar beneden te drukken wordt hij comfortabel geopend.
De klauwen van katten (inclusief honden, enz.) kunnen het net gemakkelijk beschadigen door constant te krabben. Als dit het geval is, kunt u het gaas voor de meeste systemen, evenals elk ander reserveonderdeel, afzonderlijk bij ons bestellen (u moet het gaas echter zelf installeren). Het Slimline22-systeem is een uitzondering, omdat het netwerk daar niet los te bestellen is en bij schade, d.w.z. NS. Meestal kan het gehele systeem (indien mogelijk) door ons worden vervangen of gerepareerd. Het is begrijpelijk dat we niet kunnen garanderen dat uw huisdier het net niet kan beschadigen. Voor horramen is er echter een oplossing: bijna alle framesystemen kunnen worden geleverd met een PetScreen doek. Dit net heeft sterkere draden en is zelfs bestand tegen de klauwen van katten en honden. PetScreen is niet mogelijk voor rolgordijnen, omdat het niet op een zogenaamde netwerkschacht wordt geleverd, wat nodig is voor de installatie van een netwerk in het rolgordijn. Aan de andere kant is de stof dikker dan andere soorten netten en zou zelfs met een netgolf niet zo strak kunnen worden opgerold dat het nog in een rolgordijnkast past en goed oprolt. Gelieve daarom geen vragen hierover te stellen.
Naast de wettelijke garantie van 2 jaar [vanaf 24 juni 2019] geven wij 2 jaar garantie op onze producten. Houd er rekening mee dat garantie en garantie twee verschillende dingen zijn. De garantie is niet bindend en kan door de dealer vrij worden gekozen en bepaald. Zo geven wij garantie op slijtage van kunststof onderdelen, waarvoor wij vervolgens gratis vervangingen binnen de overeenkomstige periode verzorgen. In tegenstelling tot de garantie is de garantie een wettelijke verplichting. Garantie (aansprakelijkheid voor gebreken / garantie voor gebreken) is verschuldigd wanneer de dealer defecte goederen of artikelen heeft geleverd. Indien binnen 2 jaar z. Als bijvoorbeeld een plastic onderdeel van een systeem zonder duidelijke reden verslijt of kapot gaat, is dit een garantieclaim en sturen we u ofwel een vervangend onderdeel voor zelfreparatie, of u stuurt ons - na overleg bij ons - uw systeem komt bij ons terug voor een gratis reparatie. Als dit plastic onderdeel echter al vanaf het begin, dus vanaf het moment van levering, beschadigd was, zou dit een geval zijn voor de garantie (u hoeft dit niet binnen een termijn van 6 maanden vanaf de leveringsdatum te bewijzen, maar na 6 maanden is er overeenkomstig bewijs nodig). Dit is geen juridisch advies en verdere informatie is te vinden op internet, aangezien de juridische situatie op dergelijke gebieden voortdurend in ontwikkeling en verandering is!
De rolgordijnkast en de zijgeleiders van de hor zijn gemaakt van aluminium. De kleur van de behuizing is geanodiseerd of gepoedercoat, afhankelijk van de gekozen kleur.
De profielen in de systemen FlairlinePlus en Florida zijn allemaal gemaakt van weerbestendig aluminium.
Bij het Adria systeem wordt de handgreep met haken in de tegenoverliggende aanslagrail (U-profiel) gehaakt. Een dubbele deur uit het Adria-systeem wordt vergrendeld met twee magneetstrips op de greeplijsten van de tegenoverliggende rolgordijnen.
We hebben momenteel geen brochures die we u kunnen sturen of die u kunt afdrukken. Alle benodigde informatie vindt u direct op internet. Het eenvoudigste is om uw vrienden of kennissen gewoon de link op onze website te sturen, zodat ze meteen de laatste informatie en prijzen kunnen krijgen.
U krijgt het houvast met speciale pluggen (niet inbegrepen in onze leveringsomvang). Afhankelijk van het type ondergrond heeft u speciale isolatieankers nodig, b.v. B. ETICS deuvels. In hoeverre het mogelijk is om gaten in de muur van uw huis te boren, kunnen wij niet beantwoorden. Stel deze vraag aan je architect, verhuurder of degene die de muur heeft gebouwd. Want vooral in huizen die ook buitenmuurisolatie hebben, is het normaal gesproken niet mogelijk om overal zomaar te boren, omdat gaten in de muur leiden tot koudebruggen en dus tot verlies van thermische isolatieprestaties. Helaas kunnen we vanwege de grote verscheidenheid aan ontwerpen geen definitief antwoord op deze vraag geven. Ook hebben wij veel klanten die de systemen (indien mogelijk met het systeem) hebben verlijmd met montagelijm.
Nee. Wij bieden geen andere RAL-kleuren aan dan de aangeboden kleuren. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om een ​​witte behuizing of profiel te bestellen en deze vervolgens, als u durft, zelf te schilderen. Dit is echter niet aan te raden voor alle prefab systemen (zoals de Slimline22 plisségordijnen), aangezien deze systemen niet meer gedemonteerd mogen worden! Anders zou demontage leiden tot een volledig verlies van de garantie.
Retourneren is normaal gesproken niet mogelijk voor op maat gemaakte producten - zie ook onze algemene voorwaarden. De juridische situatie voor op maat gemaakte producten is grotendeels duidelijk omschreven. Maar aangezien wij willen dat onze klanten tevreden zijn, kunt u er vanuit gaan dat wij de goederen zoveel mogelijk uit goodwill terugnemen. De rolgordijnsystemen Adria, Topline en StarlineFix kunnen wij terugnemen. Vraag hier in individuele gevallen maar kort naar. Bij retournering vergoeden wij u - afhankelijk van het systeem en de mate van prefabricage en staat - tot 50% van het aankoopbedrag via de bij aankoop gekozen betaalwijze. Voorwaarde hiervoor is dat de goederen zich in de originele staat bevinden en niet beschadigd zijn nadat ze aan ons zijn geretourneerd! Neem contact met ons op voor de manier van retourneren of ophalen, aangezien we geen niet-prepaid pakketten accepteren.
Bij dit systeem is er een montagetype dat zonder onderste eindstrip wordt geleverd, namelijk het type "V-L-NS". Voor alle andere typen raden wij het af omdat het onderste eindprofiel meerdere voordelen biedt. Zo stabiliseert het eindprofiel het rolgordijn weer en zorgt het ervoor dat de profielhoeken precies in een hoek van 90° worden uitgelijnd, wat zonder het eindprofiel moeilijk te realiseren is (zelfs met een waterpas). Mocht u dit om montagetechnische redenen toch wensen, dan dient u dit voor de bestelling met ons te bespreken. De mogelijkheid om dit te doen moet per geval worden verduidelijkt, aangezien ons geautomatiseerde bestelproces niet toestaat om te bestellen zonder een onderste eindstrip. Een garantie dat dit mogelijk is, kan vooraf niet worden gegeven.
Nee. U ontvangt uw hor precies volgens uw afmetingen. De enige uitzonderingen zijn de KIT plissésystemen, die speciaal zijn ontworpen om zelf te snijden. Alle overige profielen zagen we met een geautomatiseerde dubbelzijdige verstekzaag tot op een honderdste millimeter en uiteraard in de breedte en hoogte.
Ja. U kunt de Insetto systemen in principe van binnen en van buiten bevestigen. Je moet natuurlijk zelf beoordelen of je z. B. meent dat op de 2e verdieping met een raam met een afmeting van 2,00 mx 1,00 m een ​​circa 5 kg zwaar en dan ook nog vrij groot insectenweringsysteem aan het raam kan worden bevestigd. Wat vrij gemakkelijk werkt met kleine ramen (bijv. 1.00mx 1.00m) wordt iets moeilijker met grotere ramen. Het zou hierbij erg handig zijn als een tweede persoon van buiten op een ladder ook meehelpt terwijl je het rolgordijn van binnenuit vastschroeft.
Indien dit niet uitdrukkelijk in de shop vermeld staat, of deze optie als selectie wordt aangeboden, is dit niet de bedoeling. Tijdens de montage kun je zelf bepalen waar je de gaten wilt boren en waar je de geleiderails van het hor wilt vastschroeven.
De afwerking wordt uitgevoerd door een doorlopende borstel, die zich op de handgreep bevindt. Een uitzondering is z. B. het StarlineFix hor-rolframesysteem, welke is voorzien van een extra eindstrip.
Nee. Als het rolgordijn omhoog is, is er niets naar beneden op uw vensterbank, dus geen verbindingsstuk dat de twee zijgeleiders met elkaar verbindt. Het StarlineFix systeem is een uitzondering en wordt altijd geleverd met een eindstrip die de twee zijhekken met elkaar verbindt.
Dit is het geval als er geen vensterbank is, omdat de borstels in de geleiderails dan naar beneden kunnen schuiven. Neem gewoon een platbektang (of beettang, maar pas op dat u de profielen niet beschadigt) en knijp de twee borstelkanalen aan de uiteinden van de geleiderails een beetje met "gevoel". Hierdoor wordt het borstelkanaal in het profiel smaller en kunnen de borstels niet meer naar beneden schuiven.
Dat hangt af van het specifieke systeem. Alle informatie vindt u direct op de configuratorpagina van de betreffende systemen, daar ook onder details of op de pagina "Vergelijken".
Deze informatie vindt u op de overzichtspagina onder "Ruimtevereisten". Meer gedetailleerde informatie wordt direct in de configurator voor de typen getoond. Onder de link "Details" vindt u ook enkele doorsnedetekeningen met afmetingen voor de respectievelijke modellen.
De stijve (haren) anti-windborstel moet naar binnen wijzen met de borsteluiteinden in het normale venster (d.w.z. naar de kamer). Bij dakramen moeten de borsteluiteinden naar buiten wijzen, d.w.z. naar de hemel. Meer gedetailleerde informatie hierover vindt u in de bijbehorende montagehandleiding.
Prefabricage (ook wel pre-assemblage genoemd) houdt in dat wij alle fittingen bevestigen of alle werkzaamheden voor u uitvoeren die niet per se ter plaatse hoeven te gebeuren. Je hoeft dan alleen nog maar de onderdelen in elkaar te zetten, de gaten in de geleiderails te boren (indien nog niet geselecteerd bij de bestelling) en deze aan de muur of het raam te schroeven. De werkstappen worden beschreven in de respectieve montagehandleidingen, aangezien ook de prefabricagediensten van systeem tot systeem verschillen.
In dit geval worden de frameprofielen aan alle twee profielzijden in een verstek van 45° gezaagd.
De achteruitrem zorgt ervoor dat uw rolgordijn langzaam terugloopt naar de rolgordijnkast (let op: het rolgordijn met achteruitrem stopt NIET bij elke stand!). Als je de achteruitrem niet hebt besteld, als je per ongeluk het stuur loslaat bij het openen, zal het rolgordijn zeer snel terugkeren in de doos door de rolveer (die wordt gespannen en de stof in de rolgordijndoos opwindt) . Dit zou dan mogelijk ook een risico op letsel opleveren, bijvoorbeeld voor kinderen. Over het algemeen adviseren wij de achteruitrem in kinderkamers, in het dakraamgebied en z. B. ook voor vakantiehuizen.
Of het mogelijk is, hangt ervan af of u de mogelijkheid heeft om de hor-rolgordijnkast tussen het raamkozijn en het bestaande rolgordijn (of alternatief tussen het bestaande rolgordijn en de buitenmuur) op te nemen (zie details of benodigde ruimte / inbouwdiepte van het betreffende model). Let ook op de rolgordijnstoppers die in het montagegebied van het rolgordijn uitsteken. Deze dienen eventueel losgeschroefd te worden (op eigen risico!) of aan de andere zijde van het rolgordijn te worden bevestigd om ruimte te creëren voor het hor.
Nee. Wij doen in principe geen aanbiedingen. De actuele prijzen vindt u op onze website en kunt u binnen enkele seconden zelf bepalen door de gewenste afmetingen in te voeren. U krijgt dus direct een prijs en hoeft niet te wachten op een aanbieding.
Nee, op dit moment bieden wij geen montageservice aan. Zodra er een mogelijkheid is om gebruik te maken van een montageservice, vindt u deze op onze website onder de systemen.