Bespaar tijdelijk 10% extra korting met de code "insetto10" bij het afrekenen!
Insetto - Uw expert op het gebied van insectenbescherming met eigen productie Contact

Klachten en reparaties


1. Defecte producten of ontbrekende onderdelen

2. Schade tijdens transport

3. Terugzending van de goederen

4. Reparatieopdracht

5. Klachten- en reparatieformulier

 

1. Defecte producten of ontbrekende onderdelen

Zelfs als de goederen die u hebt besteld door meerdere medewerkers worden gecontroleerd voordat ze worden verzonden, kan het toch gebeuren dat u een product ontvangt dat defect is of dat een onderdeel ontbreekt.

Stuur ons in dat geval een bericht per e-mail. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het product terug te brengen met de pakketdienst en hier te repareren of om je de ontbrekende onderdelen op te sturen.

Aangezien de meeste van onze producten op maat worden gemaakt, vragen wij om uw begrip dat het repareren of omruilen van de goederen enige tijd in beslag kan nemen. De tijd is in dit geval afhankelijk van het betreffende product, omdat we het ene of het andere model rechtstreeks bij onze fabrikant moeten bestellen, wat gepaard gaat met levertijden van maximaal vier weken.
Het merendeel van onze producten vervaardigen we echter in eigen huis en de meeste reserveonderdelen voor reparaties zijn te vinden in ons magazijn. In de regel kunnen de vervangende goederen of het gerepareerde product meestal na een week worden geleverd, op voorwaarde dat de reserveonderdelen daarvoor zijn opgeslagen.

 

2. Schade tijdens transport

Zodra je je levering hebt ontvangen, controleer deze dan direct op beschadigingen! Als het pakket op enig moment merkbaar beschadigd is of vastzit met plakband van het transportbedrijf, neem dan rechtstreeks contact op met de bezorger en doe het volgende:

Voor leveringen met GLS:
Accepteer eerst de goederen. Pak dan direct uit en controleer het product op beschadigingen. Bel GLS als de goederen beschadigd zijn en meld de schade.
U vindt de contactgegevens van GLS op https://gls-group.eu/NL/en/home (Stand 01/2022)
Meld de schade direct aan onze klachtenafdeling.

3. Terugzending van de goederen

De tevredenheid van onze klanten is erg belangrijk voor ons. U kunt de door u gekochte producten binnen de omruiltermijn van 14 werkdagen zonder opgaaf van reden aan ons retourneren.

Uitzonderingen zijn op maat gemaakte producten.
Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het recht op ruilen/retourneren! De meeste van onze producten worden op maat gemaakt! Let op het momenteel geldende herroepingsrecht.

 

4. Reparatieopdracht

Vanaf het moment van levering heeft u twee jaar garantie. Er kan alleen aanspraak worden gemaakt op garantie indien er sprake is van materiële slijtage / technische slijtage zonder menselijke tussenkomst. Na het verstrijken van de garantie van twee jaar zijn reparatiekosten verschuldigd. De meeste reparaties kunnen wij hier in eigen beheer uitvoeren.

Voordat u de goederen naar ons terugstuurt voor reparatie, verzoeken wij u vooraf schriftelijk contact met ons op te nemen, zodat wij vooraf de details met u kunnen verduidelijken of u een kostenopgave kunnen sturen.

 

5. Klachten- en reparatieformulier

Gebruik dit voor een snelle doorlooptijd Klachten- en reparatieformulier.